Wil jij ook 6% meer omzet?
Soms zou je wel eens bij je collega-kapper binnen willen kijken hoe het nu bij haar of hem in de salon gaat. Je ziet je eigen omzet aan het einde van de maand en denkt: wat is nu eigenlijk normaal? Da Vinci heeft als marktleider en met meer dan 1500 kapsalons als klant heel veel informatie.
Wist je dat gemiddeld:
- 47,2% van de totale jaaromzet binnenkomt door de knipbehandelingen die je doet.
- 21,3% van de totale jaaromzet binnenkomt door de kleurbehandelingen die je doet.
- 8,8% van de totale jaaromzet binnenkomt door de artikelen die je verkoopt.
Klik hier om naar www.vraagleo.nl te gaan voor uitleg waar je dit in je eigen PC-Coiffure kunt vinden.
De helft van je omzet ...
.. wordt gemaakt door knipbehandelingen, daar is dus het snelste winst te behalen. Stel dat een knipklant om de 7 weken komt in plaats van om de 8 weken = 6% meer omzet op jaarbasis!
Praktische tips
Hoe ga ik ervoor zorgen dat mijn klant sneller komt?
- Je maakt direct met je klant een afspraak voor de volgende keer!
- Laat bij het afrekenen een melding tevoorschijn komen met vraag: 'afspraak volgende keer'? Hoe? Klik hier
- Wil je ideeën om gelijk afspreken te promoten? Klik hier.
- Geen lege stoel meer? Maak via Hairplanner gebruik van de Herinnerings-SMS die jouw klant ontvangt (gebruik jij de www.hairplanner.nl al?).
- Klant kan altijd terecht op het door haar/hem gewenste tijdstip & bij de gewenste kapper.
- Klant loopt niet weken rond met gedachten: 'ik moet de kapper nog bellen'.
- Klant ziet er altijd netjes en verzorgd uit, een goed visitekaartje voor jouw salon.
- Geen impulsknippen meer bij een andere kapsalon als de klant een bad hair day heeft.
- Klant komt netjes om de 7 weken in plaats van om de 8 weken omdat er niet
eerder plaats was.
Dat kan door middel van de Kappersbarometer SMS. Het weerbericht uit de kappersbranche!
Klik hier voor meer info een aanmelden!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten