vrijdag 18 juli 2014

Tip van René: Hoe laat ik mijn medewerkers effectiever werken?


Ik hoor vaak dat saloneigenaren zouden willen dat hun medewerkers harder werken. Dus dat ze een hogere effectiviteit behalen. Ook al hebben ze het hier vaker over gehad met hun medewerkers, het leverde niets op. Het kan ook via de indirecte manier...

De indirecte manier: het trucje
Hang het effectiviteitsoverzicht per medewerkers op. Hang deze op op een plek waar jouw medewerkers samenkomen, bijvoorbeeld in het keukentje. Wat zal er gebeuren als je dit ophangt?


 Wat zie je in het stripje gebeuren?

  • De medewerker die de laagste effectiviteit heeft denkt: oei, ik moet harder mijn best gaan doen
  • De medewerker die de hoogste effectiviteit heeft kijkt iedereen aan met een gedachte: zo kijk mij eens, de beste, ik ben goed!
Jouw medewerker met de minste effectiviteit ziet dat hij het minder goed doet dan zijn collega's en gaat harder zijn best doen. Degene die de beste effectiviteit heeft voelt zich goed en kijkt anderen aan van: kijk eens wat ik kan. Hierdoor ontstaat er een kleine onderlinge strijd om de beste effectiviteit te halen.

Wat betekent dat voor jou als saloneigenaar?
  • Harder werkende medewerkers
  • meer geld in het laatje

 Ga naar 4. Management > 3. Overzichten  > 2. Rapporten > 3. Medewerkers > 3. Effectiviteit per MW met correctie.














Per medewerker wordt weergegeven wat de aanwezige uren zijn geweest en welke uren zij hiervan aan het werk zijn geweest. Daaruit komt de werkelijke effectiviteit. Wil je een eerlijkere effectiviteit voor je medewerkers, dan kan je kijken naar de effectiviteit met correctie. Hierbij wordt rekening gehouden met de leeftijd en de taken die de medewerkers aankunnen.


Heb je nog vragen of wil je meer weten?
Wij staan voor je klaar!

  • Bel naar 0575 55 2700
  • Mail naar info@dvi.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten